Silver från Norden. Kundtjänst: info@silvernorden.se

REA: Tunna silvertrådar!

Köp nu!

Rabatten gäller till och med 18.10. 

 

 

FAQ

Beställningar och leverans

Kan jag ändra min beställning?

Efter att beställningen bekräftats är detta inte möjligt eftersom vi strävar till att leverera din beställning snarast möjligast efter att vi mottagit din beställning.

Vad är produkternas leveranstid?

Leveranstiderna varierar för våra produkter men du hittar de produktspecifika leveranstiderna på produktsidan. Vi levererar produkternas så fort som möjligt efter att vi mottagit din beställning. Se även våra Leveransvillkor.

Vart levererar ni?

Vi leverera överallt till Finland och Sverige.  

Kan jag avbeställa min beställning?

Du kan annullera din beställning innan beställningen skickats. Detta görs genom att kontakta vår kundservice per e-post eller genom att svara direkt till avsändaren av din orderbekräftelse. Till exempel, ifall du märker att något fattas i orderbekräftelsen kan du annullera din beställning och göra en ny. Vi ersätter dina pengar snarast möjligt.  

När skickas de produkter som jag beställt?

Ifall vi har av produkten i lager, skickar vi produkten redan samma - eller därpå följande - arbetsdag. Ifall produkten är beställvara skickar vi produkten till dig direkt efter att den levererats till vårt lager. Notera att leveranstiderna varierar från produkt till produkt men du hittar den produktspecifika leveranstiden från produktens webbsida.

Vad skall jag göra om något fattas av de produkter som jag beställt?

Ifall något fattas, meddela direkt om saken till vår kundservice. Var beredd till att ge upplysningar gällande produktens namn, dess produktnummer samt beställningens nummer. Vi undersöker saken så fort som möjligt och skickar dig den produkt som saknas. Ifall vi inte kan ersätta produkten med en ny, returnerar vi köpsumman till dig.

Hur kan jag beställa Silvernordens nyhetsbrev?

Du kan beställa vårt nyhetsbrev i högra hörnet av vår startsida. 

Betalning

Hur kan man betala?

Betalningsalternativ:

  • Betalning på webben med bankkoder 
  • Visa, Visa Electron eller MasterCard
  • Joustoraha - med räkning eller delbetalning

När debiteras summan från mitt konto?

Om du betalar med dina bankkoder på webben, eller med Visa Electron, debiteras summan direkt från ditt konto. Med Visa och MasterCard debiteras summan i din följande räkning.

Hur säkert är det att betala på internet?

Att betala på internet är säkert. Våra betalningar opereras av Paytrail (före detta Suomen Verkkomaksut) som använder sig av en enkrypterad och säker anslutning för finansiella transaktioner. Paytrail förmedlar betalningar av tusentals webbutiker i Finland.

Kan jag betala med räkning eller delbetalning?

Ja, det kan du. Välj som betalningssätt "Webbank eller kreditkort" och fortsätt till att betala. Under webbankens länkar hittar du länken till Joustoraha - räkning eller delbetalning. Faktureringsavgiften är 4,90€.

Rabatter

Hur använder man kampanjkoderna för att få rabatt?

I samband av kampanjer används kampanjkoder som berättigar dig till en kampanjrabatt vid betalningen. Rabatten kalkyleras automatiskt och du ser den innan betalningsskedet. Innan betalningsskedet har du möjligheten att mata in koden i fältet reserverat för kampanjkoder. Se till att mata in koden innan betalning. Efter att betalningen skett är det inte mer möjligt att göra detta. Man kan använda endast en kod när man gör en beställning.

Vi informerar om kampanjkoderna främst genom vårt nyhetsbrev och via vår hemsida Silvernorden. Kom ihåg att beställa vårt nyhetsbrev för att säkra dig om att få information om våra nyaste kampanjer.

Kan jag returnera produkter om jag använt en kampanjkod?

Du kan returnera produkter enligt vår normala returneringspraxis, se Returneringar. Vid eventuella ersättningar returnerar vi det rabatterade priset. Det kan vara möjligt att kampanjkoden inte kan användas på nytt för att köpa produkten.

Hur många gånger kan jag använda kampanjkoden?

Några av våra kampanjer är engångsföreteelser och vid sådana tillfällen kan kampanjkoden användas endast en gång. Andra av våra kampanjer är i kraft endast till ett visst datum och då är kampanjkoden i kraft endast till detta datum.

Produkter

Hur får jag ytterligare upplysningar om produkterna?

Vi strävar till att berätta om varje produkt på produktens egna webbsida. Ifall du vill ha ytterligare upplysningar kan du kontakta vår kundservice. Vi svarar så fort som möjligt.

Kan jag rekommendera nya produkter till ert sortiment?

Vi strävar konstant till att öka vårt sortiment för att bemöta våra kunders behov. Du kan rekommendera nya produkter genom att skicka ett meddelande via våra feedback-sidor.

Hurdan garanti har era produkter?

Vi strävar efter att du som kund skall känna dig tillfredsställd när du handlar hos oss. Ifall du inte är nöjd med produkterna, lovar vi att lämna tillbaka dina pengar till 110 % inom sju (7) arbetsdagar från den tidpunkten att vi återfått de returnerade produkterna. Ifall du vill, kan samma summa också bytas ut mot andra produkter vars värde eller mängd motsvarar det garanterade 10 % beloppet.

Den betalde köpsumman ersätts till fullo enligt vår produktgaranti emot varje produkt som returneras i säljbar och klanderfri kondition. Vi hoppas att kunden i samband av returneringen anger en orsak till att returnera produkten/produkterna. 

Returneringar

Hur returenerar jag en produkt?

Se Returneringar

Jag har fått en skadad produkt

Se Returneringar

Jag har fått fel produkt

Se Returneringar

När returneras mina pengar?

Se Returneringar

Kundservice

Hur kan jag kontakta kundservicen?

Vi hjälper dig gärna. Kontakta oss via info@silvernorden.se

Tekniska problem

Vi skickar dig en orderbekräftelse per e-post till den angivna adressen för alla verifierade beställningar. Ifall du inte fått en orderbekräftelse inom några timmar och är osäker ifall din beställning mottagits, kan du skicka oss ett meddelande till info@silvernorden.se. Vi bekräftar saken till dig utan dröjsmål.

Ifall du får en felanmälan när du besöker vår hemsida, skicka en kopia av felanmälan till vår kundservice. Meddela samtidigt vilket operativsystem (Windows, Mac, Linux), vilken webbläsare (t.ex. Explorer, Chrome, Firefox) och version du använder, samt URL-adressen (från webb-sidans adressfält) där du fick felanmälningen. Vi undersöker saken utan dröjsmål och informerar dig när problemet är korrigerat.

Varukorg
Din varukorg är tom
Produkterna i din varukorg:
  • Din varukorg är tom