Silver från Norden. Kundtjänst: info@silvernorden.se

REA: Tunna silvertrådar!

Köp nu!

Rabatten gäller till och med 18.10. 

 

 

Försäljnings-och-leveransvillkor

 

Genom att göra en beställning accepterar kunden dessa allmänna försäljnings- och leveransvillkor.

1. Beställning En beställning görs med hjälp av websidans varukorg eller vid behov per e-post. En orderbekräftelse skickas till den av kunden tillhandahållna e-postadressen. I varubeställningen bör följande information ingå: kundens namn, postadress, e-postadress, telefonnummer samt namn och produktkod av de beställda produkterna. Ifall kunden inte vill använda webbsidans varukorg, kan produktbeställningen/produktförfrågan skickas till:

Kundservice

Per e-post  
info@silvernorden.se Svar inom 1-2 arbetsdagar

2. Leverans Fraktkosntaden är 39kr. Leveranstiden är vanligtvis 3-7 arbetsdagar efter att beställningen har bekräftats. Vissa produkter kan dock ha en längre leveranstid mellan 14-90 dagar. Ifall produkten inte finns i lager - eller om vi har problem med leveransen - försöker vår kundservice snarast möjligast att kontakta er. Silvernorden.se levererar produkter till Finland samt Sverige och leveranserna sker via finska posten.  Såväl expressleverans som andra leveransmöjligheter är möjliga enligt separat överenskommelse.

3. Pris och betalning Vi behåller rätten till att ändra priser. Till produkternas pris tilläggs eventuella kostnader enligt betal- och leveranssätt. Betal- och leveranssättet definieras av kunden själv vid beställning. Betalning kan göras på webben eller med hjälp av kreditkort. Priserna för de olika leveransmetoderna kan hittas på produktsidorna under leveransinformation.

Betalningar med Visa, Visa Electron eller Mastercard Om du vill betala med Visa, Visa Electron eller MasterCard fungerar Silvernorden.se endast som marknadsförare av produkterna och tjänsterna samt därtill som leverantör. Vid reklamationer är den ansvariga parten då Klarna Ab.

Beakta att betalningsmottagaren är Megalon Finland Oy/Ab.

Vid inköp med ovan nämnda kort (Visa, Visa Electron eller MasterCard) fungerar Klarna Ab som säljare av produkten och handeln görs emellan kunden och Klarna Ab. Säljaren är ansvarig för alla åtaganden gällande handelstransaktionen. Paytrail är då även betalningsmottagare. 

Klarna AB, 556737-0431, Norra stationsgatan 61, 113 43 Stockholm

Betalning via webbanker Betalservicen och de finansiella tjänsterna för betalning via webbanken förverkligas av Klarna Ab i samarbete med svenska banker och kreditinstitut. Klarna Ab köper betalningen och redovisar den till försäljaren. För kunden fungerar tjänsten precis på samma sätt som en traditionell betalning via nätet.

4. Produkgaranti och returer Vi erbjuder alla våra produkter Silvernordens produktgaranti. Ifall du inte är nöjd med produkterna, lovar vi att lämna tillbaka dina pengar till 110 % inom sju (7) arbetsdagar från den tidpunkt att vi återfått de returnerade produkterna. Ifall du vill, kan samma summa bytas ut mot andra produkter vars värde eller mängd motsvarar det garanterade 10 % beloppet.

Som exemper: Du beställer 10 meter av 1,0 mm silvertråd. Av en eller annan anledning är du trots allt inte nöjd med garnet eller dess kvalitet. Efter att du meddelat oss om ärendet med e-post till info@silvernorden.se gör du en produktreturnering.  Efter att vi mottagit produkterna kan du välja ifall du vill att vi återbetalar dina pengar - eller om du föredrar att vi skickar dig 11 meter av ny tråd eller andra produkter - gör vi detta inom sju (7) dagar.

Returnering

Köparen har alltid ångerrätt och kan häva affären utan anledning inom fjorton (14) dagar efter att produkten/produkterna mottagits. Mottagningsdagen av produkterna är två (2) dagar efter avsändningsdagen. Det belopp som betalas ersätts fullständigt enligt vår produktgaranti gentemot erhållna hela och återsäljbara produkter.  Vi hoppas att kunden i samband med returneringen anger en orsak till returneringen av produkten/produkterna.

Guide för returnering av produkterna

Vårt företag  har ett kundretur-avtal med det finska postbolaget Itella. Detta innebär att våra kunder inte behöver betala för en returnering av produkten/produkterna. Tillvägagångssätt för returnering:

 

  1. Packa varorna noga och inkludera din faktura eller försändelse.
  2. Markera kuvertet med"Kundretur, Megalon Finland Oy Ab, Kontrakt 633079".
  3. Posta kuvertet vid närmaste postkontor eller postlåda.
  4. Vår kundservice kontaktar er när varorna anlänt. Vi accepterar endast produkter som är i återsäljbart tillstånd.

 

5. Kundregister Vi binder oss till att respektera individens rätt till dataskydd och att behandla personuppgifter på ett ansvarsfullt sätt samt inom ramen för lagen om Personuppgifter. Vi ber om din personlig information endast för vårt kundregister och binder oss till att inte dela din information med tredje parter.

Varukorg
Din varukorg är tom
Produkterna i din varukorg:
  • Din varukorg är tom